26 Aralık 2019 Perşembe

Oda Ölçüsü Nasıl Alınır?



Merhabalar,


 
Sanal Mimarlık gibi bir hizmet alacaksanız, mekanınızın ölçülerini almanız gerekiyor. Oda ölçülerini ne kadar detaylı alırsanız, yapılan tasarım o kadar gerçekçi olur. Uuygulama yapıldığında gmrselin aynısını elde edebilirsiniz.

Bir mekanın ölçüsünü almak için,  en basit haliyle
- kalem 
- defter
- metreye ihtiyacınız var.


1. Adım 
Ölçü almadan önce odanın genel planını çizin. 

 
2. Adım
Odada bulunan kapı pencere gibi boşlukların yaklaşık yerlerini işaretleyin. 

3. Adım
Odanın içinde girinti çıkıntı oluşturan kolon baca gibi düşey elemanlar varsa onları da ölçü kağıdımıza ekleyelim. 
4. Adım
Elinize metreyi alıp ölçtüğünüz genişlikleri kağıdınıza işleyin. 

 
5. Adım
Birden fazla odanın ölçüsünü alacaksanız odanızın adını da yazarak işlemi bitiriyoruz. 


 
6. Adım
Ölçüleri aldınız şimdide kapı ve pencereleri ölçüp deftere işlemeniz gerekiyor. Mutlaka almanız gereken ölçülerde biri de tavan yüksekliği onu da ölçtüğünüz anda işlemimiz tamamlanıyor. 

Bundan sonraki adımlar odanızın en boyunu ölçtünüz ve karşılıklı duvarlarda ölçü toplamı tutmuyorsa yapabileceğiniz adımlar
7. Adım
Oda duvarlarının çapraz olarak ölçülerini alıp kağıda işleyebilirsiniz. 



Kolay gelsin.