17 Ekim 2019 Perşembe

Kahve ile eskitilmiş kağıt hazırlama


Merhabalar, 


Yazı sanatı ile ilgileniyorsanız size güzel bir teknik göstermek istiyorum. Kaligrafi, hat gibi yazı sanatına merak salmış olabilirsiniz. Yazı yazmak insanları dinlendiren, dinginleştiren güzel bir sanat. 7 den 70 e herkesin öğrenebileceği, güzel bir uğraşı.

Kaligrafiye başlayalı kısa süre olsa da her yeni yazı fontuna geçişte insan yazdığı kağıtta farklılık arayışına giriyor. Hocamızın önerisi ile hazır kahveyle eskitilmiş kağıt yapabileceğimizi öğrendim. Eskitilmiş kağıt yapmaya çalıştım.

Malzemeler 
Sade kahve (nescafe gibi)
Su
Kağıt
Peçete

Kahve ile suyu bir kapta birleştirip karışıMI hazırlamanın yeterli. Herhangi bir oran vermiyorum. Kahveyi bol tutarsanız koyu, az eklerseniz açık bir ton elde edersiniz. Ben göz kararı ekledim. Resimdeki karışımla 5 adet A3 boyutunda kağıt ıslattım. İstenirse daha fazla çıkabilir ben sulu şekilde bırakmayı tercih ettim. 

Uygulama yaparken Peçete ile noktalama yaparak uygulama yapabilirsiniz. 

Peçeteyi sürterekte uygulama yapabilirsiniz. 




Peçeteyi ıslatıp damla efekti de yapabilirsiniz. 



Daha sonra yaptığınız desenleri kurumaya bırakmanız gerekiyor. 
Kağıtların altına bütün işlemlerde plastik poşet sermenizde fayda var. 





6 ila 24 saat arasında ıslaklık oranına göre  kurumasını beklememeniz gerekiyor. 


Sizde yaptığınız örnekleri bizimle paylaşabilirsiniz. 
@sanalmimarlikhizmetleri adresimizi etiketlemeyi unutmayın.